23 oktober - Reisverslag uit Xi'an, China van Johanenyvonne - WaarBenJij.nu 23 oktober - Reisverslag uit Xi'an, China van Johanenyvonne - WaarBenJij.nu

23 oktober

23 Oktober 2017 | China, Xi'an

En dan vandaag natuurlijk naar het Terracotta Leger.
Maar voor we daar heen gegaan zijn eerst nog een bezoek gebracht aan een fabriekje waar je kon zien hoe men de beeldjes
van Terracotta krijgers maakten. Om bij de uitgang te komen nog een aantal ruimten door gelopen die vol stonden met allerlei
meubels, beeldjes, souvenirs, tapijten en nog meer zaken stonden die je kunt kopen (incl kosten voor transport en verscheping).

Daarna dan eindelijk aangekomen bij de grote ruimten waarin het Terracotta leger te zien was. Het complex omvat 3 hallen.
Pit 1 die het eerst ontdekt is (1974) bevat zo'n 1500 (gerestaureerde) krijgers en paarden en ze zijn nog steeds bezig om
beelden op te graven, te fotograferen en via computerprograma's erachter te komen welke delen en deeltjes bij welk figuur
hoorden om deze vervolgens weer te reconstrueren.
Pit 2 laat zien hoe de Terracotta figuren worden ontdekt en is het zal zeker nog jaren duren voor men hier klaar is.
Pit 3 is de kleinste en hierin zijn een viertal paarden met menners te zien die men weer in oude glorie heeft weten te
herstellen.
Na de late lunch teruggereden naar het hotel waar we de rest van de middag en avond vrij waren. Nog wat rondgelopen, geld
gepind en avond eten in een lokaal restaurantje genuttigd.

• 23 Oktober 2017 - 16:38

Jos:

Top !

• 23 Oktober 2017 - 21:37

Jokebleel:

Gewéldig

• 27 Oktober 2017 - 15:29

Narda:

Vandaag ben ik er echt voor gaan zitten om jullie reisverslagen te lezen :)

gaaf hoor!
    Ook via FB volg ik jullie en vind de foto's schitterend.
    Nog veel plezier daar!
    grts Narda